• (bkz: chrono cross)
  • senaryo olarak hoş bir oyun. ancak final fantasy'nin önlenemez yükselişi gölgesinde kalmiştir. firma yine ayni squaresoft tur.

    bi denyoluk yapip yanlişlikla zaman portallari açarsin, sonra bilmeden değiştirmek için o çağdan bu çağa atlar gidersin falan. gayet hoş bir oyun. çok gecelerimi almiştir.

    12 farkli sonu olduğu yazar bazi sitelerde ama ben sadece 6 tanesini bulabildim.
  • bulabildiğim "7. son" u sayesinde dumurlardan dumurlara işinlandiğim oyun. aşmiş konu , aşmiş sonlar , aşmiş dialoglar. pc için tasarlansaydi falloutile kapişabilecek oyun.
  • double technique , triple technique gibi olaylari ile , her karakterin kendi özelliğini birleştirip öküzümsü büyüler yapabildiği oyun. marle ve lucca nin yaptiği antipode serileri kesinlikle şahanedir..
  • toplam "11 sonunu" bulabildiğim aşmiş ötesi rpg. buzul çağinin başlangicina tanik olmak ve mağara kadiniyla 2300 a.d tarihinde gezmek çok ilginç olasi.
  • gaza gelip yine oynamaya başladiğim oyun. bu sefer yapmaya çekindiğim herşeyi yapacağim. bakalim kaç gecem günüm heba olacak. bilmiyorum. malesef bilmiyorum..

    sözlükçünün demek istediği: ben ettim siz etmeyin. bulaşmayin bu oyuna. böyle bir konu olamaz ya!..
  • insana "hem de snes'te... yok yok olamaz bu!" çığlıkları attıran rpg idi. silah, mühimmat vs. satıcılarının tezgahlarının arkasındaki sandıklara nasıl ulaşılacağını bir türlü bulamamıştım.

    --- spoiler ---
    oyuna başlayıp mahkemeye çıktığınızda ve suçlu olduğunuzu gördüğünüzde dumur oluyorsunuz "demek ki etrafta görülen her şeye dokunmamak lazımmış festival alanında" diye. bir de dome 13'de tavan arasındaki fareyi bir türlü yakalayamıyorsanız a tuşuna basılı tutarak koşun.
    --- spoiler ---
  • rpg değildir bu oyun,bir seri kavgadan ibarettir.
  • muziklerini ilk ciddi projesi olan yasunori mitsuda bestelemistir.
    oyunun daha sonralari playstation versiyonu cikmistir. ancak bu versiyonun oynanis acisindan (grafik dahil) pek farki yoktur. ancak anime tarzinda ara videolar, karakterlerin cizimleri, bir dolu ek bilgi seklinde ivir zivirlar eklenmistir.

    oyunun en uyuz edici kismi ise bas kahraman, crono'nun hic konusmamasidir. en gaz anlarda bile bas sallamakla yetinmektedir. oysa "hieyt! kancik kelleni odlek bedeninden ayirmaya geldim korkak magus!" diye cigirsa da gaza gelsek. olmadi ama.

    --- spoiler ---
    oyunun en geyik kisimlarindan biri soyle gerceklesmektedir:

    kotu adam zaman makinesini* ele gecirmistir. bindiginde (ki makine uzay gemisi gibi bir seydir) neseli bir muzik calar (bu muzik makineye her binildiginde calmaktadir). bunun uzerine soyle bir bakar ve "kesin su muzigi!" der. ardindan daha sinsi ve kotu bir muzik baslar. bunun uzerine gulerek soyle der: "daha iyi!"

    --- spoiler ---

    oyunun hayranlari tarafindan pc remakei de yapilmaya baslanmistir. ancak square-enix telif vs. nedeniyle yapimi durdurtup, ayip etmistir.

    (bkz: chrono resurrection)
  • işbu, her bir sprite'ına kurban olduğum snes oyununda, karakterler haritada uzun süre işsiz güçsüz bırakılırlarsa sıkılıp, el kol sallayarak, maymunluk ederek oyuncunun dikkatini çekmeye, "aloo, artık oynasana karrdişim" demeye çalışmaktadırlar.
    magus eşşeği ise başını yana çevirip, kollarını kavuşturup, pelerinini dalgalandırarak kötü adam pozu vermektedir.
hesabın var mı? giriş yap